The cold treatment for him and her

Die Cryoanwendung ist ein Behandlungsverfahren, das ursprünglich aus Japan stammt. Ende der 70er Jahre revolutionierte der Arzt Dr. Toshima Yamauchi mit seiner Entwicklung die Kältetherapie. In Deutschland wird diese Methode seit 1984 angewendet.

Ihre Gesundheit ist Ihnen wichtig?

Trainieren Sie Ihre Abwehrkräfte mit unserer Kältebehandlung. Stärken Sie Ihren Körper!!!

• Immunsystem stärken
  • Entzündungen linden
  • Zellerneuerung ankurpeln
  • Wohlbefinden stärken

Zu unseren Kunden zählen sowohl Profi-Sportler, als auch Berufstätige, die sich auch mithilfe der Kälte auf sportliche Wettkämpfe oder besondere Herausforderungen vorbereiten wollen. Sie alle schwärmen von dem Einfluss der Extremkälte und einem wohltuendem Befinden danach.

Our ice cold areas of application:

Athletes are supported through the use of cryotechnology in the phases of rehabilitation and regeneration. Many professional and recreational athletes are among our customers. Cryogenic technology is also used for sports injuries with the aim of reducing downtime for athletes. This method has long been used by football clubs such as Bayern Munich and Bayer Leverkusen.

Professional athletes appreciate the positive effect. World star Cristiano Ronaldo bought his own home cryosauna. In the USA, cryotherapy is used by a wide variety of clubs from the top leagues MLS, NHL and NBA.

What the application in a cryosauna costs?

Analysis, study and evidence

Further details and assessments of the use of cryogenic applications in the medical field and in sport can be found in the analysis by Prof. Dr. Uwe Lange (Kerckhoff Clinic Bad Nauheim): For the analysis of Prof. Dr. Uwe Lange in the pdf document You will also find a study by Dr. Winfried Papenfuß: To the study by Dr. Winfried Papenfuß in the pdf document Please note that the effectiveness of cryogenic applications is assessed differently in science. We are convinced of its effectiveness and would therefore like to offer it to our customers.